بهناز توکلی
نوشته شده توسط : پلیکا

‏بهناز توکلی‏ Behnaz Tavakoli

در واقع بهناز توکلی از مجموع 10 اثری که در کارنامه دارد، در 7 اثر در سینما با نام‌های فیلم به رنگ ارغوان، فیلم بانوی من، فیلم نگین، فیلم یکی بود یکی نبود، فیلم تو را دوست‌دارم، فیلم آژانس شیشه‌ای و فیلم بانوی اردیبهشت به ایفای نقش پرداخته و در 3 اثر در تلویزیون با نام‌های سریال مختارنامه، سریال همه بچه‌های من و سریال ورثه آقای نیکبخت بازی کرده است. مثلا اگر اطلاعاتی دقیق‌تر در مورد بیوگرافی بهناز توکلی، آثار بهناز توکلی، جوایز بهناز توکلی، همکاران بهناز توکلی، گالری عکس بهناز توکلی، قد بهناز توکلی، وزن بهناز توکلی، رنگ چشم بهناز توکلی، وضعیت تأهل و همسر بهناز توکلی، فرزندان بهناز توکلی، حواشی بهناز توکلی و کودکی بهناز توکلی می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید.

در این سال‌ها بهناز توکلی با هنرمندان بسیاری تجربه‌ی کار داشته است اما جالب است بدانید که در میان بازیگران صالح میرزا آقایی با 2 مرتبه، مهرانه مهین‌ترابی با 2 مرتبه، علیرضا خمسه با 2 مرتبه، بهناز جعفری با 2 مرتبه و فاطمه معتمدآریا با 2 مرتبه بیشترین همکاری را با بهناز توکلی داشته‌اند. گرچه موفقیت این اثر نسبت به آثار شاخص بعدیش مانند سریال مختارنامه، بیشتر نبود اما تجربه خوبی برای بهناز توکلی محسوب می‌شود و همکاری با هنرمندانی همچون پرویز پرستویی، حبیب رضایی، رضا کیانیان و اصغر نقی‌زاده را تجربه کرد. مثلا اثری که در بیوگرافی بهناز توکلی بیشترین امتیاز را از مردم گرفته است، سریال مختارنامه محسوب می‌شود و اثری که در بیوگرافی بهناز توکلی کمترین امتیاز را گرفته است، فیلم بانوی اردیبهشت محسوب می‌شود.

بهناز توکلی توانست با بازی در سریال مختارنامه تجربه بازیگری موفقی برای خود رقم بزند و همکاری در کنار بازیگرانی نظیر فریبرز عرب‌نیا، مهدی فخیم‌زاده، انوشیروان ارجمند و ژاله علو بر تجارب او افزود. در واقع هر چقدر بهناز توکلی در آثار ارزشمندتری بازی کرده باشد، توانسته نمره‌ی بیشتری از سوی مردم بگیرد، در نتیجه سوابق کاری و بیوگرافی بهناز توکلی درخشان‌تر خواهد شد. اگر در مورد بیوگرافی بهناز توکلی نکات بیشتری می‌دانید حتما برای ما ارسال کنید تا کمکی بزرگ به همه مخاطبان و طرفداران بهناز توکلی کرده باشید. اگر می‌خواهید با بیوگرافی بهناز توکلی و زندگی حرفه‌ای و آثار او بیشتر آشنا شوید، حتما به صفحه هر یک از آثار بهناز توکلی در منظوم سر بزنید.

 

خاطره بهناز توکلی بازیگر «مختارنامه» از صحنه‌ای تاثیرگذار/ تمام پاهایم زخم شده بود

توکلی این روزها کمتر در تلویزیون و سینما دیده می‌شود؛ درباره این کم‌کاری‌ها گفت: من در این سی سال گزیده کار بودم و نمی‌توانم هرکاری را انجام دهم و اصطلاحاً بازیگر هر نقش و کاری نیستم! وضعیت کارها خیلی افت کرده و کار خوب باشد می‌پسندم. بازیگر نقش «مادر وهب» گفت: خانواده وهب چند درجه بالاتر از یک خانواده‌ای هستند که فرزندشان به شهادت رسیده، مسلمان بوده‌اند؛ این خانواده مسلمان نیست و در واقع انسانیت را به اوج خودش می‌رسانند. بهناز توکلی بازیگر نقش «مادر وهب» درباره آن صحنه معروف گفت: «آن‌قدر این نقش موثر و لحظاتش ما را تحت تأثیر قرار می‌داد که فراموش کردم پاهایم در زمان فیلمبرداری تاول زده‌اند.

ام‌وهب هم یکی از بانوان بزرگ و طلایه‌دار تاریخ است که «بهناز توکلی» بازیگر آن در گفتگویی یکی از سخت‌ترین لحظاتِ «مختارنامه» را همین سکانس دانست. صحنه‌ای که سَرِ وهب به طرف شمر پرتاب می‌شود؛ آن محیط هم مملوء از خاک‌های آلوده به فضولات حیوانات بود که تمام پاهایم زخم شد. وی با اشاره به اینکه کار بسیار سختی بود مادر وهب باشم، افزود: مسئولیت بزرگی را به من سپردند و کار سختی بود که مادر وهب باشم. آنقدر جای همذات‌پنداری داشت که اگر خودم هم جای این بانو بودم، همین کار را می‌کردم؛ این نقش را با تمام سختی‌اش پذیرفتم. در تجربه اول با داود میرباقری، بازیگر «معصومیت از دست رفته» شدم؛ اینجا هم مادری را بازی کردم که سراسر درس‌آموز است.

شاید تأثیرگذارترین صحنه‌های اپیزود مربوط به شهادت وهب در «مختارنامه» همان سکانس پرتاب سَرِ وهب توسط مادرش باشد. بعد از شهادت «وهب»، شمر دستور می‌دهد که پیکرش را به صلیب بکشند و به دستور عمر به سعد هم سر از تنش جدا می‌کنند. اینجاست که آن دیالوگ تأثیرگذار را فریاد می‌زند: «در مرام ما نیست چیزی که در راه خدا داده‌ایم را پَس بگیریم. الان مرا با نقشِ مادر وهب می‌شناسند و برای من باعث مباهات است چنین نقشی در سریال‌های کشورم ماندگار شد. مادر وهب که این صحنه را می‌بیند به طرف لشکر شمر می‌رود و سر را به طرف لشکر عمر بن سعد پرتاب می‌کند. من بازیگر نقش «مادر وهب» شدم که برای انسانیت و اخلاق احترام ویژه‌ای قائل هستم.

 

بهناز توکلی

۲ تلویزیونی ۲ پانویس ۳ پیوند به بیرون فیلم‌شناسی[ویرایش] سینمایی[ویرایش] ۱۳۸۷ کتاب قانون (مازیار میری) ۱۳۸۳ به رنگ ارغوان (ابراهیم حاتمی‌کیا) ۱۳۸۱ بانوی من (یدالله صمدی) ۱۳۸۰ نگین (اصغر هاشمی) ۱۳۷۹ یکی بود یکی نبود (ایرج طهماسب) ۱۳۷۸ تو را دوست دارم (عبدالله باکیده) ۱۳۷۶ بانوی اردیبهشت (رخشان بنی اعتماد) ۱۳۷۶ آژانس شیشه‌ای (ابراهیم حاتمی‌کیا) تلویزیونی[ویرایش] ۱۳۷۵ سرنخ (کیومرث پوراحمد) (بازیگر مهمان) ۱۳۷۶ در پی فاخته (مسعود آب پرور) ۱۳۷۶ نازنین خانم (حمید مولوی) ۱۳۷۶ شن‌های کف رودخانه (یوسف سید مهدوی) ۱۳۷۷ انتظار سرخ (محمد درمنش) ۱۳۷۸ ورثه آقای نیکبخت (مرضیه برومند) ۱۳۸۰ صندلی خاکستری (سید حامد عقیلی) ۱۳۸۱ باران عشق (احمد امینی)(فریدون حسن پور) ۱۳۸٢ معصومیت از دست رفته (داوود میرباقری) ۱۳۸۳ عشق گمشده (حسین سهیلی زاده) ۱۳۸۷ آخرین دعوت (حسین سهیلی زاده) ۱۳۸۷ پس از سال‌ها (اکبر خواجویی) ۱۳۸۸ آشپزباشی (محمدرضا هنرمند) ۱۳۸۸ همه بچه‌های من (مرضیه برومند) ۱۳۸۹ ستاره‌های سربی (محمدرضا آهنج) ۱۳۸۹ مختارنامه (داوود میرباقری) (در نقش ام وهب) پانویس[ویرایش] ↑ ۱٫۰ ۱٫۱ ۱٫۲ ۱٫۳ «بهناز توکلی (; I a ac.

php? i le=بهناز_توکلی&oldid=32909502» رده‌ها: افراد زندهاهالی تهرانبازیگران زن تلویزیونی اهل ایرانبازیگران زن فیلم اهل ایرانبازیگران زن اهل ایرانزادگان ۱۳۲۷رده‌های پنهان: صفحه‌های دارای پیوند مردهمقالات دارای جعبه اطلاعاتهمه مقاله‌های خردمقاله‌های خرد هنرپیشه فیلم‌های سینمایی. [پیوند مرده] یک اتفاق بسیار بد باعث کم‌کاری خانم بازیگر شد! +تصاویر نوروز بوی خدا را به همراه دارد / گفت‌وگو با بهناز توکلی[پیوند مرده] ناگفته های «بهناز توکلی» از تجربه بازی در نقش «ام وهب»/تماشای ویدیو به افراد زیر سن توصیه نمی شود[پیوند مرده] پیوند به بیرون[ویرایش]. مطالب مرتبط صفاریان‌پور: «مختارنامه» را به اثری آنتن پرکن تبدیل کرده‌اند تهیه‌کننده «مختارنامه»: سر ساخت سریال ۳ بار سکته کردم درخشش مانیا علیجانی، بازیگر کودک سینمای ایران در شیلی روایت بازیگر «مختارنامه» از سانسور نقشی که ایفا کرد.

 

نوروز بوی خدا را به همراه دارد / گفت‌وگو با بهناز توکلی

سر کار خانم برومند "ورثه آقای نیکبخت" که خانم برومند به دلیل اینکه به این آئین‌ها پایبند هستند و خیلی رعایت می‌کنند کل گروه را چند روز تعطیل کردند و رفتیم در کنار خانواده سال نو را تحویل کردیم و بعد از چند روز به سراغ کار آمدیم. بازیگر فیلم سینمایی "ارغوان" درباره پایبندی خود به این آیین و رسوم بیان کرد: من خودم تا جایی که بتوانم همه را انجام می‌دهم حتی اگر به مسافرت هم بروم سعی می‌کنم قبل از رفتن همه چیز را در سفره هفت سینم بچینم و بعد به مسافرت بروم. بعد از تحویل سال و تعطیلات سیزده‌به‌در در پیش است که مراسم نوروز با یک روز در طبیعت بودن به پایان می‌رسید و تمام مراسمی که دراین ایام داریم البته الان ناقص‌تر شده همه زیباست ودر جهت معنویت است.

دیدوبازدید بود و به دیدن بزرگان رفتن کسانی که در زمان جوانی جایگاه ویژه‌ای داشتند و حالا با این دیدوبازدید‌ها اعتماد به نفس از دست رفته بر اثر کهولت سن به آن‌ها بازمی‌گشت. الان معنی چهارشنبه‌سوری عوض شده است ولی آن زمان معنی بسیار زیبایی داشت جشن و با هم بودن به همراه داشت، از روی آتش پریدن بود، همه چیز در جهت بهتربودن بود، هم مادی و هم معنوی. خانه‌تکانی در کنار خودش بوی نو بودن می‌دهد به نوعی بوی خدا را با خود به همراه می‌آورد و در بهترین فصل است فصل زایش و نو شدن، سر سفره هفت‌سین همه با لباس نو می‌نشینند. توکلی درباره مراسم نوروزی و آیین و رسومی که درگذشته انجام می‌شد وامروز کمتر به آن‌ها توجه می‌شود گفت: اصولاً آدم سنتی هستم و به خیلی از سنت‌های ایرانی علاقه دارم.

اصولاً طوری کار می‌کنم و در هنگام قرارداد هم حتماً قید می‌کنم که اگر زمان فیلمبرداری به عید بخورد در این زمان چند روز تعطیلات به من بدهند. توکلی همچنین در ادامه با بیان این که در قراردادهایش قید می‌کند که درزمان تحویل سال سر کار نباشد اظهار کرد: یک‌بار کارمان به نوروز خورد. قدیمی‌ها همیشه یک کوزه پر آب داشتند که شب چهار‌شنبه‌سوری از پشت بام به پایین پرت می‌کردند تا یک کوزه نوی دیگر بخرید. سبزه که از تمام بنشن‌ها تهیه می‌شد برای اینکه آذوقه سال را داشته باشند همه مراسم نوروز زیباست و معنی خاص خود را دارد. پخت آش‌رشته یا رشته‌پلو که در شهرهای ایران متفاوت است در شب عید همراهش بودکه معنایش در دست گرفتن رشته اموربود.

 

منبع





:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 10 بهمن 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: